BİR QƏBİR KİTABƏSİNİN İZİ İLƏ, YAXUD F. X. XOYSKİNİN ƏSLİ-NƏCABƏTİNƏ DAİR TARİXİ FAKTLAR
Vaxt
gələcək, biz müsəlmanlar ayılacağıq, istəyəcəyik ki Məmmədəmin Rəsulzadənin,
Fətəli xan Xoyskinin və nə bilim, bunlar kimi nə
qədər digər görkəmli şəxslərimizin nəşini gətirək
Vətənə. O zaman sual ortaya çıxacaq: onları harada dəfn edək? Fəxri Xiyabanda?
Şəhidlər xiyabanında? Ya Elçibəyin adıyla
hallandırılan versiyaya uyğun “Sahil”, yəni keçmiş
“26-lar” parkında? Ya anadan olduqları yerdə? Ya qohumların, yaxud əcdadlarının
dəfn olunduqları yerdə? O zaman bizim bu məqaləmiz aktual ola bilər!
BİR QƏBİR KİTABƏSİNİN İZİ İLƏ,
YAXUD F. X. XOYSKİNİN
ƏSLİ-NƏCABƏTİNƏ DAİR TARİXİ FAKTLAR[1]
ŞƏKİDƏKİ XAN
QƏBRİSTANLIĞINDA DƏFN OLUNMUŞ SƏLTƏNƏT BƏYİM F. X. XOYSKİNİN BACISIDIRMI ?
F. X. XOYSKİNİN ULU CƏDDİ: HƏSƏN BƏR-MƏKLİ; O, ABBASİ XƏLİFƏSİ HARUN ƏR-RƏŞİDİN HƏMDÖVRÜ OLMUŞDUR!
F. X. XOYSKİ NƏSİL ŞƏCƏRƏSİ ÜZRƏ KİMLƏRİN NƏTİCƏSİDİR:
1.) Xoy hakimi Əhməd xan və onun arvadı Səltənət bəyim Hüseynəli xan
Qacar qızının;
F. X. XOYSKİ KİMLƏRİN NƏVƏSİDİR:
2.) Şəkili Hacı Molla Zeynalabdin? və onun arvadı “...........?..........”.
F. X. XOYSKİNİN VALİDEYNLƏRİ KİMLƏRDİR:
2.) Anası: Şəhrəbani xanım şəkili hacı Zeynalabdin qızı?
FƏTƏLİ XAN XOYSKİ AİLƏSİNİN GENEALOJİ CƏDVƏLİ
Keçmiş SSRİ-də kommunist rejimi süqut
edəndən sonra onun bütün respublikaları kimi Azərbaycanda da, o cümlədən
Azərbaycanın bütün şəhərləri kimi Şəkidə də bir sıra prospekt, küçə və s.lərin adlarına “əl gəzdirildi”. Məsələn, burada əvvəlki
K. Marks prospektinə indi Azərbaycanın görkəmli dövlət
xadimi F. X. Xoyskinin adını verdilər…
Lakin həmin addəyişmə əməliyyatı zamanı heç kimin ağlına belə
gəlməmişdir ki, yeni F.X.Xoyski prospektində,
məhz, eyni şəxslə bağlı təfərrüat mövcud ola bilər. Bəli, biz müəyyənləşdiririk
ki, söz gedən prospektin lap başlanğıcında, üz cənub-şərqə doğru sağda yerləşən “Xan qəbristanlığı”nda
Şəki
“Xan qəbristanlığı”, ümumi görünüş, foto: Aydın,
2009. |
F.X.Xoyskinin atabir bacısı – 1869-cu ildə dünyasını dəyişmiş
Səltənət bəyim dəfn edilmişdir. Düzdür, mərhuməyə
məxsus baş daşı kitabəsində yalnız ərəbcə həkk olunub ki
Şəki “Xan qəbristanlığı”, Səltənət bəyim İsgəndər xan qızının baş
daşı, foto: Aydın, 2009. |
“...bu qəbir ali rütbəli İsgəndər xanın qızı
Səltənət bəyimindir...”[2] və onun həqiqətən Fətəli xanın bacısı olduğu barədə
hər hansı bir tutarlı mülahizənin irəli sürülməsi üçün isə bir qədər geniş
araşdırma aparılmasına ehtiyac var. Biz həmin işi bu sətirlərdən sonra daha bir
neçə yarımbaşlıq altında görəcəyik. Və eyni zamanda xoyskilərlə bağlı bəzi qaranlıq məqamlara aydınlıq
gətirmək, bir sıra maraqlı və əhəmiyyətli tarixi faktları üzə çıxarmaq
niyyətindəyik. Lakin bəri başdan qeyd etməliyik ki, ciddi cəhdlərimizə
baxmayaraq F. X. Xoyskinin nəsil şəcərəsini tam
öyrənmək üçün lazımi qədər məlumat əldə edə bilmədik. Həmin səbəbdən də bu
məqalədə dəqiqləşdirilməmiş bəzi şeylərin, məsələn, söz gedən şəxsin anasının,
o cümlədən ana tərəfdən baba və nənəsinin, həmçinin, atasının ana nənəsinin
adlarının, atasının bizdə mübahisəli vəziyyətdə qalacaq təvəllüd və ölüm
tarixlərinin və sairlərin öyrənilməsi işini, bu mövzunu araşdıracaq daha
sonrakı tədqiqatçıların öhdəsinə buraxacağıq…
Belə
ki bu məqaləmizə və Pərvin Xəyyam oğlu Mirzəzadənin
köməkliyi ilə ingilis dilində İnternet səhifəsinə yerləşdirilmiş Xoy
xanlarının nəsil şəcərəsi barədə digər bir materialadək, xoyskilərin
genealoji cədvəli tərtib edilməmişdi. Həmin səbəbdən də Azərbaycan
dövlətçiliyinin görkəmli simalarından olan F. X. Xoyski
haqqında nəşr olunmuş bütün tədqiqat materialları üzrə bir qayda olaraq, onun
əsli-nəcabətindən ya heç bəhs olunmur, ya da ki ötəri, həddindən artıq konkret
bəhs olunur və bu zaman bəzən səhvə yol verilərək 1814-19-cu
illərdə Şəkidə səltənət sürmüş İsmayıl xan onun babası hesab edilir[3].
Halbuki, əslində İsmayıl xanın oğul evladı
olmamışdır. Bu qəbil yazılarda F. X. Xoyskinin atası
İsgəndər xanın təvəllüdünün 23-24 il xəta ilə (!) göstərilməsi halına da rast
gəlmək mümkündür[4]
(İsgəndər xanla bağlı bəzi müəmmalar və təzadlı məlumatlardan isə bir qədər
aşağıda, onun adı olan müvafiq yarımbaşlıq altında
bəhs ediləcək)...
Qəribədir
ki ADC-nin 80 illiyinin keçirilməsi ilə əlaqədar
sabiq mərhum prezident H. Əliyev cənablarının 30 yanvar 1998-ci il tarixli sərəncamına
əsasən yaradılmış Dövlət Komissiyasının qərarı ilə eyni ildə Bakıda nəşr
edilmiş “Fətəli xan Xoyski – həyat və
fəaliyyəti” adlı kitab Baş Arxivlər İdarəsi tərəfindən tərtib olunsa da,
orada da Fətəli xanın əsli-nəcabəti barədə ətraflı elə bir məlumat yoxdur.
Halbuki, bu barədə həmin İdarənin nəzdindəki Dövlət Tarix Arxivində bir çox
sənədlər olmalıdır və biz aşağıda onlardan şəxsən tanış olduğumuz bir qisminə
istinad edəcəyik.
O ki qaldı qeyd olunan İnternet səhifəsindəki
materiala, burada xoyskilərlə bağlı xeyli maraqlı və
əhəmiyyətli informasiya vardır ki, onların da bir qismi, artıq, öz
tədqiqatımızın nəticələri ilə üst-üstə düşmüşdür. Məqaləmizin təqdim olunan
indiki redaktəsinə daxil edilmiş bəzilərinin isə haradan götürülməsi bizim üçün
məlum olmasa da hər halda nəzərə alınmalıdır ki, onları ciddi qəbul etməməyimiz
üçün də əsasımız yox idi.
Əhməd xanın arvadlarından biri olan Səltənət bəyim
isə İrəvan hakimi Məhəmmədqulu xan Qacarın[10] bacısı
idi. Bəzi tarixi sənədlərdən məlum olur ki, (əgər heç bir dolaşıqlıq yoxdursa!)
o, Əhməd xanın ölümündən sonra qaynı Cəfərqulu xana ərə gedibmiş.
Tarixçiliyimizdə Cəfərqulu xanla bağlı bir qədər
inandırıcı olmayan belə bir müddəa da var ki, guya o, Xoydan xeyli erməni
köçürmüş və bunlar Şəki xanlığı ərazisində 4-5 yeni kənd salıblarmış[15]. Əslində isə biz 1824-cü il Şəki əyalətinin
siyahıyaalma aktlarında yalnız Cəfərabad kəndi üzrə 93, Nuxa
şəhəri üzrə isə 65 xoy mənşəli erməni ailəsinin qeydə
alındığını görürük[16].
Cəfərqulu
xanın ölümündən sonra oğlu İsmayıl xan Şəkidə hakimiyyətə başladı. Və Çar
Aleksandrın 10 may 1815-ci il tarixli fərmanı ilə rəsmi şəkildə Şəki xanı kimi təsdiqləndi[18].
Lakin o, Rus hakimiyyət dairələrinin ümidlərini doğrultmamışdı. Yüksək çinli
Rus məmurlarının öz aralarındakı raportlarında İsmayıl xanı hətta “великий дурак”[19]
da adlandırmışdılar[20].
Nəhayət, İsmayıl xan xəstələndi və bir həftəlik yataq vəziyyətindən sonra 24 iyul
1819-cu ildə öldü. Belə bir fürsət gözləyən ruslar isə onun oğul varisinin olmamasını bəhanə edərək Şəki xanlığının ləğv edildiyini və
yerində Şəki əyalətinin yaradıldığını elan etdilər[21].
Şamaxı hakimi Mustafa xan o vaxt iddia etmişdir ki İsmayıl xanı ruslar
öldürüblər. Ruslar isə öz növbələrində onun, bacısı Sara bəyim tərəfindən
zəhərlənməsindən şübhələndiklərini bildirirdilər[22].
Bu arada,
İran şahının vəliəhdi Abbas Mirzə rəsmi şəkildə Kəlbəli
bəyin İrana qayıtmasını istəyirdi. Həmin işin nə vaxt və nə dərəcədə
realizə olması barədə hələlik əlimizdə elə bir informasiya yoxdur. Yalnız
məlumumuzdur ki, 28 noyabr 1828-ci il tarixli sənəddə onun titulu xan, özü isə
“Xoyu idarə edən şəxs” kimi göstərilir[25].
Eyni vaxtda Xoy Rus işğalı altında idi və Kəlbəli
xanın onlara xidmət etməsinin müqabilində, 10 avqust 1829-cu il tarixdə rütbəsi
(–20 ildən artıq idi ki polkovnik idi) artırıldı – general-mayor oldu[26].
“İsgəndər xan Xoyski
1819-cu ilin sentyabr ayında Nuxa şəhərində anadan
olmuşdur.”
İsgəndər
xan, İsmayıl xanın qızı Səadət xanımla ailə qurmuşdu. Səadət bəyimin anası,
yəni İsgəndər xanın qaynanası Tuti ağa isə Şəkinin
sabiq hakimi Məhəmmədhəsən xanın qızı idi. Yeri gəlmişkən qeyd edək ki, biz bir
münşəatda Tuti ağanın öz
kürəkəni İsgəndər xana yazdığı məktubuna da rast gəlmişik.[34]
O ki qaldı Səadət bəyimin F. X. Xoyskinin anası olub-olmamasına, bu ehtimal üçün, yalnız mənfi fikir söyləmək
mümkündür. Belə ki Fətəli xan 1875-ci ildə dünyaya göz açanda, 1819-cu il
təvəllüdlü Səadət xanım (o, İsmayıl xanın ölümündən 3-4 gün sonra anadan
olmuşdur) ömrünün 56-cı ilini yaşamalıydı. Belə ahıl
yaş dövrü də qadınların dünyaya uşaq gətirə bilməsi üçün münasib vaxt hesab
edilmədiyinə görə, F. X. Xoyskinin, İsgəndər xanın hansısa yaşca cavan arvadından doğulduğuna inanmağa
məcburuq. Məlumat üçün əlavə edək ki, internet
səhifəsində – www.almanach.be/search/i/iran_khoy.html
-də, İsgəndər
xanın Səadət bəyimdən başqa daha iki arvadının da olması göstərilir. Və
bunlardan da yalnız birinin – Şəkili hacı Molla Zeynalabdinin qızı Şəhrəbani xanımın adı açıqlanır. Eyni mənbədə İsgəndər
xanın 1871-ci ildə Müqəddəs Anna və Müqəddəs
Vladimir ordenləri ilə təltif olunması da qeyd edilib. Həmçinin, onun 16.12.1889-cu il tarixdə general-leytenant rütbəsi alması
da göstərilmişdir. Biz isə Şəki şəhər sakini Əşrəf Cəfərova məxsus “Şəkixanovların
arxivi”-ni
nəzərdən keçirərkən 19-cu əsrin 75-ci ilinə aid bir məhkəmə sənədi ilə tanış
olduq ki, burada həmin vaxt İsgəndər xanın Nuxada barışdırıcı
hakim vəzifəsində işləməsi və
polkovnik rütbəsində olması qeyd edilmişdir[35].
Məlum
olduğu kimi F. X. Xoyski 1920-ci ilin iyun ayında
Tiflisdə oldürülüb. Eləcə də, onun qəbri hal-hazırda
Tbilisinin müsəlman məzarlığındadır. (20-ci əsrin yalnız son illərində, Şəmkir
rayonun sabiq İH başçısı A. Aslanov öz
şəxsi vəsaiti hesabına F. X. Xoyskinin qəbrinin
üstündə mərhumun büstünü ucaldırmış və abidənin açılış mərasimində isə Azərbaycanın
o vaxtkı prezidenti, mərhum H. Əliyev cənabları
şəxsən iştirak etmişdir.)
Fətəli
xanın bacısı Tuti bəyim (1871–
?) və bir qardaşı Cahangir xan (09.09.1849 –1920; Anası Səadət bəyimdir[38].)
Gəncənin “Səbskar” məzarlığındakı məqbərədə
dəfn ediliblər.[39]
Onların ADC dövründə
Gəncə general-qubernatorunun müavini olmuş 22.09.1869–cu
il təvəllüdlü Hüseynqulu xan adlı qardaşları isə 07.12.1955-ci
ildə İstanbulda vəfat etmiş və qəbri də yəqin ki, oradadır. Eləcə də digər
qardaş – 15.11.1888-ci təvəllüdlü Rüstəm xan (F.
X. Xoyski kimi o da Moskva Universitetinin hüquq
fakültəsini bitirmişdir (1901-ci ildə)[40].
ADC-də və Az. SSR-də
müxtəlif yüksək vəzifə postlarını tutmuş, 1920-ci ilin sonunda Moskvaya köçərək
ailə həyatı qurmuş və orada da müxtəlif dövlət vəzifələrində çalışmışdır.)
doğrudan da 1939-cu ildə Moskvada dünyasını dəyişmişdirsə, deməli, onun da
qəbrini, yəqin ki, məhz, həmin şəhərdə axtarmaq lazımdır, Başqa bir internet
səhifəsində – Azərbəycan MEA
Azərbaycan Tarixi Muzeyinin elmi işlər üzrə direktor müavini, tarix elmləri
namizədi Kamil Muxtarovun təqdimatında isə oxuyuruq ki, həqiqətən də R. X. Xoyski Moskvadakı Novodeviçye qəbristanlığında dəfn olunmuşdur. Lakin bu tədqiqatçı
Rüstəm xanın 1948-ci ildə vəfat etdiyini göstərir[41].
Şəki
"Xan qəbristanlığı", Səadət bəyim İsmayıl
xan qızının baş daşının qalıqları, foto: Aydın, 2009. |
O ki qaldı
F. X. Xoyskinin Səltənət bəyim adlı bacısına, hansı
ki biz məqalənin əvvəlində onun dəfn olunduğu yer barədə artıq yazmışıq, lakin
nəyə görə, məhz, Şəkinin yerli xanlarına məxsus qəbristanlıqda
torpağa tapşırılması haqqında izahat verməmişik, zənnimizcə,
bu sətirlərədək oxucu
artıq öz-özünə başa düşməlidir ki, söz gedən mərhumə,
ana nənəsi Tuti ağanın Şəkinin yerli xanları nəslindən olması
səbəbindən həmin qəbristanlıqda dəfn edilmişdir. Belə
ki biz bir qədər əvvəl həm də qeyd etdik ki, İsgəndər xanın qaynanası, Şəkinin
yerli xanlarından olan Məhəmmədhəsən xanın qızıdır. 2009-cu ilin əvvəllərində
isə bu sətirlərin müəllifi, Şəki “Xan qəbristanlığı”nda
xoyskilərə aid ikinci bir baş daşını – İsmayıl xanın
qızı və İsgəndər xan Xoyskinin arvadı olmuş Səadət
bəyimin baş daşısını ilk dəfə olaraq aşkar etdi[43].
Maraqlıdır ki, bu baş daşı, mərhumənin qızı Səadət
bəyimin baş daşı ilə eyni üslubda və eyni materialdan hazırlanmışdır və bu
baxımdan, onlar həmin qəbristanlıqdakı digər baş daşılardan fərqlənirlər.
Fətəli
xanın atası, İsgəndər xanın məzarının harada olması məsələsinə gəlincə isə,
əgər tam dəqiqləşdirmək mümkündürsə ki onun nəşi
Gəncədəki Səbskar məqbərəsində deyil, bu halda güman
edə bilərik ki, söz gedən şəxs də ata-babaları kimi son nəhayətdə Kərbəlada
torpağa tapşırılıb. Belə ki İsgəndər xanın atası Kəlbəli
xanın ölümündən bir ay sonra – 1834-cü il avqustun 30-da cənazəsi Kərbəlaya göndərilmiş[44],
eləcə də 1819-cu ildə İsmayıl xanın ölümündən də sonra həmin bu Kəlbəli bəy rus hakimiyyət dairələrinə rəsmən müraciət
edərək mərhumun nəşinin Kərbəlaya aparılması üçün
təşkilati köməklik göstərilməsini istəmişdir[45].
(DİQQƏT! Cədvəl yalnız “Internet Explorer”də görünə
bilər!)
F. X. Xoyskinin ata-anası,
baba və nənələri və ata-anasının baba-nənələri:
F. X. Xoyskinin evlad, nəvə və nəticələri:
F. X. Xoyskinin
qardaş-bacıları və digər xoyskilər:
NEW: ŞƏKİ "XAN QƏBRİSTANLIĞI"NDA
XOYSKİlƏRƏ AİD DAHA BİR BAŞ DAŞI AŞKAR OLUNDU !
Həmçinin, bax: Şəki Xan Qəbristanlığı
Həmçinin, bax: Səltənət bəyimin (İsgəndər xan Xoyskinin
qızı, Fətəli xan Xoyskinin bacısı) baş daşısı
<<<“Fətəli xan Xoyski barədə sayt”ın Ana
səhifəsi
<<<“Şəki tarixi” veb saytının Ana səhifəsi
<<< “Şəkinin səsi” qəzeti veb saytının Ana
səhifəsi
"Şəkinin səsi" qəzetinin RSS
Xəbərləri
|
"Şəkin tarixi" saytının RSS Xəbərləri
|
GOOGLE Reklamları:
Bu reklamlara baxsanız, bizə də xeyir vermiş olarsınız!
* *
* *
* *
Veb Kataloq
Şəki "Şəkinin səsi” qəzeti
*
[1] Bu məqalə “Şəkinin səsi”
qəzetindən əlavə, həm də Azərmaycan MEA-nın “Elm “ qəzetində (4
oktyabr, 2002-ci il) və Almaniyada nəşr olunan "Jahrbuch Aserbaidschanforschung” məcmuəsində (2007) də dərc olunub. Məqalənin indi,
bu saytda yerləşdirilmiş variantı isə 06.05.2009-cu
il tarixdə redaktə edilmişdir və heç yerdə nəşr olunmayıbdır!
[2] M. S. Nemətova, Nuxa Xan qəbr... Azərb. EA Xəbərləri ,
1961, № 6, səh. 32 və М. С. Неймат, Корпус эпикрафический памятников Азербайджана, Bakı, 2001, 2-ci cild, səh.128, №710.
[3] a) D. Seyidzadə / A. Rüstəmli, Fətəli
xan Xoyskinin...,
Dirçəliş, 1998, №5;
b) Ə. İsayev, Gəncə
üsyanı, Bakı, 1997, səh. 55–56.
[4] Z. Bünyadov, M.
Əliyev, Fətəli xan Xoyski, Bakı, 1997, səh. 3.
[5] N. Mustafayeva, Cənubi Azərbaycan xanlıqları, Bakı, 1995, səh.
56.
[6] И. Л. Сегаль,
Елисаветпольская губерния, Tiflis,
902, səh. 11.
[7] Hüseynəli xan Qacar 1762-1783-cü
illərdə İrəvan hakimi olmuşdur.
[8] N. Mustafayeva, Cənubi Azərbaycan xanlıqları, Bakı, 1995, səh.
48.
[9] N. Mustafayeva, Cənubi Azərbaycan xanlıqları, Bakı, 1995, səh.
56.
[10] 1784–1805-ci illərdə hakmiyyətdə olub.
[11] N. Mustafayeva, Cənubi Azərbaycan xanlıqları,
Bakı, 1995, səh. 69.
[12] Bu və aşağıda 1920-ci ildən əvvələ təsadüf edən
bütün tarixlər Yuli təqvimilədir!
[13] АКАК (– Акты,
собранные Кавказской Aрхеографической Kомиссией), Т. III.
Тифлис, 1869, səh. 271, № 488.
[14] АКАК, Т. I , Тифлис, 1866, səh. 380, № 494.
[15] R. B. İsmayılov, Azərbaycan tarixi,
Bakı, 1993, səh. 31.
[16] Камеральное описание..., Dövlət Tarix Arxivi, fond 24, op. 1, s/v 162.
[17] АКАК, Т. V, Тифлис, 1873, səh.
553, № 664.
[18] АКАК, Т. V, Тифлис, 1873, Tiflis–1873, səh. 560, № 668.
[19] Yəni: “böyük axmaq”
[20] АКАК, Т. VI, ч.I,
Тифлис, 1874, səh. 736, № 1093.
[21] АКАК, Т. VI, ч.
I, Тифлис, 1874, səh. 739, № 1097.
[22] АКАК, Т. VI, ч.
I, Тифлис, 1874, səh. 749, № 1113.
[23] (THANKS TO:) Parvin Chayyam ogli Mirzazade, http://www.almanach.be/search/i/iran_khoy.html.
[24] АКАК, Т. VI - I, Тифлис, 1874, səh.
777, № 1152.
[25] АКАК, Т. VII, Тифлис, 1883, səh.
658 № 634.
[26] AKAK, Т. VII, Тифлис, 1883, səh.
669, № 645.
[27] AKAK, Т. VIII, Тифлис,
1884, səh. 545-546, № 425.
[28] AKAK, Т. VIII, Тифлис,
1884, səh. 970.
[29] АКАК, Т. VI, ч.
I, Тифлис, 1874, səh.743, № 1106.
[30] Камеральное описание... жителей города Нухи состовлен в за
[31] Список беков и чиновников мусулманского вероисповедения
гор. Нухи;
[32] Ş. Nəzirli, Arxivlərin sirri açilir, Bakı, 1999, səh.
178 və şəxsən müəllifin izahatı.
Həmçinin, http://www.anl.az/el/n/sh_n_asa.pdf
(səh. 157).
[33] Bax: 23-cü qeydə!
[34] H. S. H. Baba əfəndi, Münşəat, Azərb. MEA Əİ, şif. B-1283/9592, səh. 7.
[35] Şəkixanovların
arxivi
(Şəki şəhər, Otaq Eşiyi məhləsinin sakini Ə.
Cəfərova məxsusdur).
[36] Bax: 4-cü qeydə!
[37] Bax: 23-cü qedə!
[38] Bax: 23-ci qeydə!
[39] Bax: 3-cü qeyd; b!
[40] Hüseyn Aypara, Azərbaycan ictimai mübarizəsi tarixi, Bakı–1991,
səh. 235-236.
[42] Şəmistan Nəzirli, Azərbaycan
generalları, Bakı – 1991. səh.5 (http://www.anl.az/tarix_elm.php)
[43] A. Məmmədov, Şəki “Xan qəbristalıöı”nda İsgəndər xan Xoyskinin
arvadına aid baş daşı aıkar olundu,
http://f.x.xoyski.googlepages.com/xoyskilereaidqebir3
.
[44] Bax: 28-ci qeydə!
[45] АКАК, Т. VI, ч.
I, Тифлис, 1874, səh.738, № 1096.